• Liveshopping, Video Commerce med konkreta case och en resa med AI och virtual commerce!

    Med: Blickfång: Liveshopping, Video Commerce, AI och virtuella butiker!, på Showroom

    Häng med Showroom, Kjell och Co, Elisa, Holy Comms, Firework och ta del av kunskap, erfarenheter kring liveshopping.
    Varmt välkommen att hänga med oss på Showroom och våra intressanta vänner! 
    Ni kommer att bli underhållna av bland annat:
    • Maria Olsson, medgrundare och CEO på Showroom. Expert på LiveShopping och moderator för denna session mellan kl 9.00-11.00.
    • Nicholas Bálint, Head of Live Commerce på Kjell & Company. Ytterst ansvarig för deras LiveShopping, sociala medier samt Kjellfluencers.
    • Christian Vester, medgrundare och CEO på Elisa, det nominerade e-handelsverktyget.  
    • Lisa Kruse, grundare av marketing as a service-byrån Holy Comms. Driver frågan varför det är dags för företag att starta sina satsningar inom Video Commerce.
    • Krister Karjalainen, Managing Director på Firework och “fadern” inom AI, virtuella avatarer och Video Commerce. Tidigare arbetat med e-handel och digital marknadsföring på Samsung, IKEA, Arla Foods, Nokia m.fl.
    Showrooms session avslutas såklart med Panelsnack. Detta vill du inte missa! SCHEMA
    09:00 – Maria Olsson rivstartar dagen – vad är LiveShopping?
    09:05 – Maria Olsson och Nicholas Bálint från Kjell & Company diskuterar deras LiveShopping-satsning, hur man möter kunden i den digitala världen samt berättar “Kjellfluencers”.
    09:25 – Christian Degn Vester från Elisa berättar om hur JYSK, NORMAL och POWER använder liveshopping för att driva resultat.
    09.40 – Lisa Kruse från Holy Comms berättar varför det är dags för företag att sluta snooza och våga satsa på video commerce.
    09:55 – Kort bensträckare med kaffe och kaka.
    10:10 – Krister Karjalainen från Firework tar med oss på en resa inom AI och Virtual Commerce. Hur kommer det framtida kundmöten se ut med generative AI och driver virtuella tillväxt?
    10:25 – Paneldebatt med Maria Olsson, Nicholas Bálint, Lisa Kruse, Krister Karjalainen m.fl.
    11.00 – Vi tackar för oss och säger hejdå <3 

    Taggning: e-commerce, Retail

    Om: Blickfång: Liveshopping, Video Commerce, AI och virtuella butiker!

    MARIA OLSSON, ShowroomIntroduktion till LiveShopping eller LiveShopping – den nya e-handelnMaria Olsson är medgrundare och CEO på Showroom, en plattform för en inspirerande och engagerande shoppingupplevelse genom livesändningar. Maria är en expert på LiveShopping och har gjort stora insatser för att driva konceptet framåt inom branschen.
    Introduktion till LiveShopping eller LiveShopping – den nya e-handeln
    LiveShopping är den senaste trenden inom e-handel och social commerce som har tagit världen med storm. Välkommen till framtidens onlineshopping!
    NICHOLAS BÁLINT, KJELL & COMPANYAtt möta kunder i den digitala världen genom livesändningar och egenskapade influencers
    Nicholas Bálint är Head of Live Commerce på teknikjätten Kjell & Company och driver deras LiveShopping-satsning. Deras resa har blivit en succéhistoria som fortsätter att inspirera andra företag att satsa på live-formatet.
    Kjell & Company var ett av de första företagen att satsa på LiveShopping och Video Commerce i Sverige, och på mindre än tre år har de producerat nästan 800 livesändningar. Nyckeln till deras framgång? Deras egenskapade influencers genom medarbetare: Kjellfluencers.
    CHRISTIAN VESTER, ElisaHur använder varumärken för att driva liveshopping-resultat som lojalitet och försäljning? Vi får höra kundcase om Power, JYSK och Normal.Christian Vester är VD och medgrundare av ELISA, som är nominerad och i final till bästa e-handelsverktyg och bästa e-handelsfallstudie 2023 av Danish Chamber of Commerce.
    Elisa är idag betrodd av några av de största nordiska varumärkena och återförsäljarna. 
    Allt fler nordiska varumärken och återförsäljare utforskar liveshopping. Men hur använder de det för att driva resultat? Under det här föredraget kommer Christian att ta dig bakom kulisserna på företag som POWER, JYSK och NORMAL och visa dig hur de använder liveshopping – på sitt eget sätt – för att bygga lojalitet och driva försäljning.
    LISA KRUSE, Holy Comms
    Eran av video-commerce har börjat – få företag vågar starta igång sina satsningar – det är dags att sluta snooza!
    Marketing as a service-byrån Holy Comms grundare Lisa Kruse jobbar med några av Nordens mest snabbrörliga bolag, men trots det är hennes tes tydlig: 
    För få vågar starta igång sina video commerce och liveshopping-satsningar!
    Det förändrade tiderna har påverkat konsumentbeteendet och behovet av att bygga tillit och engagemang har ökat markant hos retail under 2023. Med video commerce kan retail checka i majoriteten av de boxar som krävs för att skapa långsiktiga relationer och lojalitet – men även fånga upp leads driva konvertering på kort sikt. Under föreläsningen ger Lisa sin knivskarpa, och kanske smärtsamma, analys av vad de flesta retailers saknar idag – och hur video commerce kan vara en effektiv lösning för att fylla luckorna.
    KRISTER KARAJALAINEN, FireworksFramtidens e-handel med Generative AI och Virtuella butikerKrister Karjalainen, Managing Director Nordics på Firework har en lång erfarenhet av marknadsföring och e-handel och har arbetat för företag som IKEA, Nokia, Samsung, Procter@Gamble, Arla Imovg Gucci.
    • Hur kommer det framtida kundmöten se ut med generative AI?
    • Virtuella butiker – driver det tillväxt?
    • Är liveshopping trenden död?